Blog ini merupakan diari yang mencatit suka duka saya dalam dunia memasak. Saya bukan pakar memasak dan bukan cita-cita saya untuk menjadi pakar tukang masak tapi saya lebih suka masak sendiri di rumah selain mengisi masa lapang saya. Walaupun saya agak terlambat menceburkan diri dan dalam kategori budak hingusan dalam dunia masakan, saya akan cuba yang terbaik dengan belajar dari otai blogger-blogger dan sapa2 kat luar sana.

Sunday, May 11, 2014

Laporan mee bandung


On the mark, get set go!!

Rebus daging

Siap rebus

Saya goreng dia!

Sedia untuk direbus

Isi udang siap rebus dan kisar

Kulit dan kepala udanf siap rebus, kisar dan tapis

Stok udang

Siap sedia untuk paste
Tumis bawang
Cili kisar
Udang kisar
Stok udang
Garam, gula.. 
Kacang 
Masak sampai pekat

Pekat atau kering?
Sementara paste kering... siap sedia mee, sawi dan tauhu


Celur mee

 


Siap sedia untuk mem 'bandung'

Goreng paste

Stok daging

Daging

Siappp...
 Dannnn..... jangan lupa

Cuci-cuci!!
Masak memang seronok. Cuci pon kena seronok gak. Hehhh ;)

No comments:

Post a Comment