Blog ini merupakan diari yang mencatit suka duka saya dalam dunia memasak. Saya bukan pakar memasak dan bukan cita-cita saya untuk menjadi pakar tukang masak tapi saya lebih suka masak sendiri di rumah selain mengisi masa lapang saya. Walaupun saya agak terlambat menceburkan diri dan dalam kategori budak hingusan dalam dunia masakan, saya akan cuba yang terbaik dengan belajar dari otai blogger-blogger dan sapa2 kat luar sana.

Thursday, March 13, 2014

Cerita Ikan 3 rasa dan kailan ikan masin

 

Malam tadi, saya dah langsaikan satu kerja rumah . Bahan-bahan perlu dah siap beli. Dah dua hari tertangguh. Jadi, pagi ni saya nak bagi report resipi yang dipilih. Kedua-dua resipi yang best.. buktinya seperti gambar dibawah.


Saya akui, ada ubah sikit resipi. Saya campur sedikit sos ikan pada bahan menggoreng ikan. Saya guna ikan tuna sebab En. Suami sangat suka ikan tuna. Itupun sebelah ikan... untuk tiga orang makan. Apa pun, misti goreng garing. Satu lagi, saya campur butter 1 sudu besar kat minyak tumis bahan kuah.

Ok, kat bawah ni laporan bergambar ikan tiga rasa banjir saya...



Baki bahan. Yang lain tumis dulu.

Bahan yang ditumis dulu

Semua bahan bersatu....

.... hasilnya, tiga rasa

Ok, kat bawah ni laporan bergambar kailan ikan masin...




Akhirnya, menu makan malam kami. Alhamdulilah...


Lepas ni kami sekeluarga tak perlu cari kedai untuk makan dua menu ni. Jom makan panas panasss.


No comments:

Post a Comment