Blog ini merupakan diari yang mencatit suka duka saya dalam dunia memasak. Saya bukan pakar memasak dan bukan cita-cita saya untuk menjadi pakar tukang masak tapi saya lebih suka masak sendiri di rumah selain mengisi masa lapang saya. Walaupun saya agak terlambat menceburkan diri dan dalam kategori budak hingusan dalam dunia masakan, saya akan cuba yang terbaik dengan belajar dari otai blogger-blogger dan sapa2 kat luar sana.

Saturday, March 15, 2014

Cerita Cucur Kelapa

Khabarnya... hmm, tak berapa nak jadi sebab saya sibuk dengan jiran yang ketiadaan bekalan air datang bertamu untuk bantuan air di musim catuan bekalan air. Rumah saya menggunakan air perigi sepenuhnya. Jadi, kami rasa eloklah kami mengamalkan Susah sama susah, senang sama senang, tak gitu?. Selain dengan tetamu, saya menerima kejutan hujan lebat. Apa lagi, Aniiiiiiiiiiii...angkat kain dijemuran hujan dah turun!
Saya guna kelapa parut yang kemudiannya saya keringkan sedikit dan juga susu tepung. Saya banyakkan kuantiti kelapa dan cubaan lepas ni saya akan kurangkan kuantiti soda bikabonat dan telur dan tambah sedikit gula.






No comments:

Post a Comment